۱۳۸۷ خرداد ۵, یکشنبه

800حرکت اعتراضی علیه رژیم آخوندی و سیاستهای ضد مردمی آن در اردیب

قشار مختلف مردم در اردیبهشت ماه امسال بیش از 800حرکت اعتراضی علیه رژیم آخوندی و سیاستهای ضدمردمی آن انجام دادند.
براساس آمار ثبت شده، در اردیبهشت ماه امسال کارگران، دانشجویان، معلمان، زندانیان سیاسی و سایر اقشار مردم بیش از 800فقره اعتصاب، تحصن و تجمع اعتراضی علیه حکومت آخوندی و سیاستهای غارتگرانه و سرکوبگرانه آن برگزار کردن و در موارد متعددی با مأموران رژیم درگیر شدند. در اوج اعتراضات اردیبهشت، تظاهرات مردم خشمگین ایوان غرب در استان ایلام قرار داشت که به درگیری با مزدوران رژیم آخوندی منجر شد. مردم خشمگین به مراکز دولتی و بانکها تهاجم و آنها را تخریب کردند. درجریان درگیریها، شماری از مردم براثر تیراندازی مأموران جنایتکار کشته شدند. مقاومت ایران از کلیه سازمانها و مجامع مدافع حقوق بشر خواستار محکوم کردن اعمال ضد بشری رژیم آخوندی علیه مردم ایوان غرب و تلاش برای آزادی دستگیر شدگان گردید.
در اردیبهشت ماه، کارخانه ها، اصلی ترین کانون اعتراض بودند. هزاران تن از کارگران در روزهای 11 و 12 اردیبهشت، مراسم بزرگداشت روز جهانی کارگر را به اعتراض و تظاهرات ضدحکومتی تبدیل کردند. تهران، اصفهان ، رشت ، سمنان ، هفت تپه ، قم ، قزوین ، سنندج ، کرمانشاه ، بجنورد و بسیاری دیگر از شهرهای میهن در این روزها شاهد تظاهرات و تجمع کارگران بپاخاسته بودند.
از مهمترین اعتراضات اردیبهشت ماه، اعتصاب و تظاهرات بیش از 5هزار نفر از کارگران مقاوم کارخانه نیشکر هفت تپه خوزستان بود. کارگران به همراه خانواده هایشان بارها جاده ترانزیتی اهواز ـ اندیمشک را بستند و با مأموران سرکوبگر درگیر شدند. رژیم آخوندی علاوه بر دستگیری شماری از کارگران، یک حکومت نظامی اعلام نشده را دراین منطقه برقرار کرده بود.
دانشجویان بپاخاسته نیز بیش از 50حرکت اعتراضی را علیه سرکوبی حاکم بر دانشگاهها برگزار کردند .ـ تحصن و اعتصاب غذای دانشجویان مقاوم دانشگاه سهند تبریز از مهمترین اعتراضات دانشجویی بود . دانشجویان دانشگاه سهند شعار میدادند « ای عاملان سرکوب - از ظلمتان به خشمیم ، ما زن و مرد جنگیم - بجنگ تا بجنگیم», « می ایستیم، می خوانیم، تا پای جان می مانیم»، «گر تیر و فتنه بارد, جنبش ادامه دارد». دانشجویان پلاکاردی را از سر در دانشگاه آویزان کرده اند که در آن نوشته است:« به قربانگاه دانشجویان خوش آمدید». خانم مریم رجوی رییس جمهور برگزیده مقاومت ایران به دانشجویان اعتصابی و معترض دانشگاه سهند درود فرستاد و عموم دانشجویان و جوانان بویژه در آذربایجان قهرمان را به همبستگی با آنان فراخواند.
در روز 26 اردیبهشت ماه ، دانشجویان دانشگاه تهران با شعار مرگ بر دیکتاتور جلسه سخنرانی یکی از نظریه پردازان سپاه پاسداران به نام حسن عباسی را بر هم زدند. دانشجویان دانشگاه لرستان نیز در پی مرگ یک دختر براثر برق گرفتگی و سهل انگاری کارگزاران رژیم آخوندی به مدت چند دست به تحصن و تظاهرات زدند.
زندانیان سیاسی با اعتصاب غذای خود علیه رفتار ضدانسانی دژخیمان رژیم آخوندی در زندانها و شکنجه گاهها بپاخاستند.
در آخرین روزهای اردیبهشت، در پی برگزاری مسابقه فوتبال پرسپولیس ـ سپاهان اصفهان، جوانان خشمگین تجمع های اعتراضی متعددی از ورزشگاه تا مرکز شهر تهران برگزار کردند و به زدوخورد با مأموران رژیم پرداختند.
به این ترتیب ماه اردیبهشت با 800حرکت اعتراضی ثبت شده، باردیگر نشان داد که موج سرکوبی رژیم آخوندی در برابر اراده مقاوم مردم ناکام می ماند

هیچ نظری موجود نیست: