۱۳۸۷ اردیبهشت ۱۵, یکشنبه

به نقل از آژانس خبری تفتان
به نقل ازصبح نیوز: ولید جنبلاط رهبر دروزیهای لبنان در کنفرانسی مطبوعاتی خواستار اخراج سفیر جمهوری اسلامی از لبنان و جلوگیری از پرواز هواپیماهای ایران ایر به لبنان شد.

ولید جنبلاط در کنفرانس مطبوعاتی خود تاکید کرد اسنادی در دست دارم که بیانگر این است که حزب‌الله باند غربی فرودگاه بیروت را زیر نظر داشته و قصد دارد یک شخصیت استقلال‌طلب و بلندپایه لبنانی را هدف قراردهد. این اسناد شامل نامه‌های رد و بدل شده رسمی میان وزارت دفاع و سازمان اطلاعات ارتش لبنان است که باید با آنها با دقت برخورد شود.

جنبلاط افزود من خواستار اخراج سفیر جمهوری اسلامی از لبنان و جلوگیری از پرواز هواپیماهای ایرانی به بیروت هستم چرا که از این هواپیماها برای قاچاق سلاح و پول برای حزب‌الله استفاده می‌شود. من همچنین خواستار برکناری رییس دستگاه امنیتی فرودگاه بین‌المللی بیروت هستم چرا که وی زیر نفوذ حزب‌الله است. این موضوع جزو مسئولیت‌های وزیر کشور است و ما دیگر در انتظار جسدی جدید نخواهیم ماند تا اطلاعات خود را منتشر کنیم.

جنبلاط در جریان این کنفرانس مطبوعاتی، نقشه‌ای را نشان داد که به گفته وی بیانگر شبکه تماس‌های تلفنی حزب‌الله از جنوب تا شمال لبنان است. وی افزود نکات دیگری نیز به طور قطع وجود دارد که ما اطلاعی از آنها نداریم.

وی خطاب به سید حسن نصرالله گفت اگر شما نمی‌توانید ارتباط و هم‌پیمانی خود با نظام سوریه را زیر پا بگذارید بنا بر این در بیشتر ترورهای صورت گرفته، شریک هستید.

جنبلاط ضمن حمله به مواضع حزب الله، به دبیرکل حزب‌الله هشدار داد ادامه این مسیر باعث خواهد شد تا شرایط برای همه تغییر کند. (منبع:پرس تی وی)



هیچ نظری موجود نیست: