۱۳۸۷ اردیبهشت ۱۲, پنجشنبه

بیانیه در اعتراض به صدور حکم اعدام برای سه فعال کرد

دبیرخانه سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان:

بیانیه 250 فعالان مدنی،سیاسی،دانشجویی و زنان، در اعتراض به صدور حکم اعدام برای سه فعال کرد

اخیرا شعبه 30 دادگاه انقلاب تهران،سه فعال کرد به نامهای"فرزاد کمانگر"،"فرهاد وکیلی"و "علی حیدریان" را به اتهام"اقدام علیه امنیت ملی" و "محاربه" در دادگاهی غیر علنی و در کمتر از 10 دقیقه به اعدام محکوم کرد

ادامه مطلب در آژانس خبری تفتان اینجا کلیک کنید

۱ نظر:

ناشناس گفت...

به گزارش روزنامه القدس العربی چاپ انگلیس در این زمینه نوشت، در سال اخیر به سبب مداخله گسترده قضات سنی دادگاههای محلی عربستان در امور دادگاههای شیعی این کشور، مسئولان قضایی دادگاههای شیعی با مشکلات بسیار مواجه شده اند.
القدس العربی نوشت ،تلاشها برای ایجاد چالش درمسیر فعالیت دادگاههای شیعیان در عربستان در حالی است که شیعیان مقیم این کشور پیوسته از رفتار مقامات سیاسی در برخورد با شیعیان شکایت داشته اند، زیرا در نگاه حکومت این کشور،شیعیان به عنوان شهروندان درجه 2 به حساب می آیند،ضمن آنکه دادگاههای شیعه نیز تنها در پرونده هایی حق اظهار نظر و صدور رای دارند که به اموری از قبیل ازدواج و ارث مربوط باشد.
شیخ محمد عبیدان رییس دادگاه شیعیان درمنطقه قطیف می گوید، مقامات سعودی بدون هیچ هشداری مرا از کارم برکنار کرده اند، ضمن آنکه مسئولان وزارت دادگستری عربستان نیز تاکنون هیچ توضیحی در این زمینه ارائه نکرده اند.


خدا دولت عربستان را خیر ندهد مگر شعیه ها چه گناهی کردن.ببینید داخل ایران اهل سنت چقدر ازادن.اصلن تو ایران به اهل سنت ظلم میشه.؟اصلن علمای اهل سنت را اعدام و زندانی میکنن؟اصلن یه پست کلیدی دست شیعه است معلومه که نه همش دست اهل سنته؟.تو ایران اهل سنت هر جا بخوان از بودجه بیت المال مسجد میسازن مثل تهران مگه نه؟.این دولت عربستان خیلی خشنه.بیچاره شیعه ها.اگر میگید دروغ میگم بهم بگید دیگه.؟

خدا کنه دولت عربستان هم از جمعوری به باطن اسلامی یاد بگیره.و اگر هم نگرفت باید ۲ تا اتم زد وسط ابوظبی و مکه تا درس عبرتی بشه واسه سایرین.